У Вінницькій області біля села Побережне українські археологи натрапили на поховання яким близько 2 тисячі років. Незвичайне відкриття зробили співробітники "Рятівної археологічної служби" та Національного музею історії України, які провели пошукові дослідження з метою з'ясування археологічного контексту цих знахідок. Про це повідомляє iananu.org.ua.

За словами дослідників, було встановлено, що речі відбувалися з території могильники та поселення черняхівської культури, які розташовані біля села.

Одна з найбільш цікавих знахідок – це поховання з бронзовим посудиною римського виробництва. Знахідки датують рубежем III-IV ст., а найбільш ймовірно початком IV ст.

"Росія може навіть...": коли закінчиться війна на думку математиків, тарологів та віщунів Часу залишилось обмаль: треба встигнути зробити це з трудовими книжками Залишився тиждень: українці ризикують пропустити важливу процедуру Звертайте увагу на серійний номер: які гривневі банкноти можна продати за нечувані суми

Як розповідають фахівці, в давнину тіло похованого спалили і закопали. Всі предмети з поховання мають сліди вогню.

В ямі на дні стояв цілий бронзовий казан. Під котлом було щільне скупчення кальцинованих кісток, фрагментів ліпного посуду та уламків виробів з бронзи. Поряд з основним скупченням виявили уламки кісток, судин і інших речей.

Майже весь вцілілий інвентар склали в чудовий одноручний кухоль. Там лежали пряжки, фібула - застібка, гребінь, обкуття, оплавленное скло та інше. Кісток у цій посудині не було.

За твердженням археологів, унікальність цього комплексу полягає в тому, що вперше за 90 років на території України саме під час археологічних розкопок досліджено поховання з бронзовим котлом типу Хеммоор.

"Перший такий комплекс в Україні було досліджено близько с. Рудки (Тернопільська обл.) в 1936 р.. Це трупоположенням належить до рангу так званих князівських поховань варварів Європи римського часу. Ознаками таких поховань є речі римського походження, вироби з дорогоцінних металів, військові атрибути. Існує припущення, що отримати оригінальні римські речі варвари могли або в якості військових трофеїв, або під час служби в підрозділах римської армії. Дослідження нами поховання у Вінницькій області містить майже всі елементи представника цього соціального рангу", - повідомили археологи.

Нагадаємо, на Тернопільщині, у місті Чорткові під час робіт земля обвалилася і люди побачили щось несподіване. Комунальники під землею знайшли спальні з двома ліжками.

Як повідомляв портал "Знай.uа", у 1878 році на шведському острові Бьерке був знайдений скелет знатного вікінга. Вчені не сумнівалися, що це могила знатного чоловіка, аж до 2017 року, коли ДНК-експертиза кісток піднесла сюрприз.

Також "Знай.uа" писав, на території графства Південний Йоркшир у Великобританії археологи натрапили на скарб з монетами, які ставитися до унікального періоду в історії Римської імперії - Році чотирьох імператорів.