Вчені змінили свою думку про те, що неандертальці були не надто розвиненою цивілізацією, а допомогли їм у цьому професійні спортсмени-метальники списа, які відтворили стиль полювання стародавніх людей.

Дослідники довели, що неандертальці могли за допомогою своїх списів вбивати дрібних і середніх тварин. Результати цих випробувань були опубліковані в журналі Scientific Reports.

"Поява спеціалізованої зброї — одна з найважливіших віх в еволюції людини, про яку ми майже нічого не знаємо. Тому відкриття про те, коли ми навчилися вбивати жертв і ворогів з великої відстані, вкрай важливо для розуміння нашої ж власної історії", - заявив Метт Поуп (Matt Pope) з університетського коледжу Лондона (Великобританія).

У 1994 році в Німеччині при розкопках місця стоянки тимчасового проживання стародавніх людей було знайдено зброю – кілька копій, які змусили задуматися про їх призначення.

Європі пророкують "пекельну" спеку: що чекає на Україну Українцям приготували приємний "бонус" до пенсії: хто у черзі на доплати Українців попередили про "важкі" платіжки за світло Готуйте свої гаманці: українцям з 1 липня збільшать виплати, кому пощастить

Адже раніше більшість учених вважали, що неандертальці билися врукопашну з ворогом, чи твариною. Ця версія підкріплювалася тим, що на кістках стародавніх людей і на кістках їх жертв зустрічалися характерні відзнаки.

Також версія про нездатність неандертальців використовувати зброю або дрібні предмети в побуті підкріплювалася малою рухливістю кисті.

Нещодавно всі ці версії були спростовані, так як дослідники змогли довести, що стародавні аборигени Європи управлялися з луками, стрілами та списами не гірше кроманьйонців.

Тому питання про застосування зброї постало дуже гостро. Зокрема, вчені задумалися про те, наскільки складними були давні люди. Також вчених турбувало питання про походження неандертальців.

Артефакти нагадували сучасні метальні списи для спортивних змагань. Це не поєднувалося з версією про те, що неандертальці полювали в рукопашну. Щоб довести свою правоту експерти спорудили кілька аналогічних копій і зібрали команду добровольців спортсменів.

Фахівці поставили завдання спортсменам метнути списа з максимальною силою в мішень з датчиками.

Дослідження показали, що спортсмени вражали ціль досить часто. При цьому відстань між копьеметателем і мішенню становило 10-20 метрів. Невеликий відсоток кидків приводив до переворотів копій та їх падіння.

Влучення списа, випиляного з цільної деревини, можна порівняти з ударом бейсбольною битою або поразкою кулею з малокаліберного пістолета. Цього було досить, щоб убити дрібне або середнє тварина.

Вчені припускають, що стиль полювання здалеку і створення зброї для цього є доказом того, що неандертальці були не такі дурні й примітивні, як раніше прийнято було вважати.

Нагадаємо, людство має походження від спільних предків, що існували більше 100-200 тис років тому.

Як повідомляв портал Знай.uа, у скельних породах провінції Гуйчжоу, що на південному заході Китаю, виявлені унікальні скам'янілості черепахи з відсутнім панциром.

Також портал Знай.uа писав, що вчені дослідили кілька малюнків і артефактів неандертальців і прийшли до висновку, що, швидше за все, саме вони навчили нас мистецтву.