Група археологів, яка проводила розкопки у Перу виявила унікальні артефакти стародавньої культури Чіму. Так дослідники натрапили на 19 дерев'яних статуй в місті Чан-Чан, який в доколумбівській Америці був центром культури Чиму з 1250 по 1470 роки. Про це повідомляє Science Alert.

За словами археологів знайденим статуям приблизно 800 років, вони покриті глиняними бежевими масками. Фахівці відзначають, що, можливо, вони служили фігурами-оберегами.

За даними видання, ідоли були розміщені в прямокутних поглибленнях уздовж 30-метрового коридору в цитаделі Чан-Чаня.
Археологи переконані, що цей коридор був проходом до святилища або площі.

ПриватБанк без розбору блокує платежі українців: покупки перетворилися на "лотерею" Нова війна, тепер космічна: астрономи розповіли, як НЛО прилетять боротися за воду Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку

Кожен з ідолів - близько 70 сантиметрів у висоту. Маски виконані з бежевої глини, і кожен ідол несе як би аналог щита на спині.

"Ми припускаємо, що вони свого роду охоронці. Вони можуть належати до середньої стадії Чан-чан, між 1100 і 1300 роками н.е. Ми будемо говорити про найстаріші скульптури, відомих в цьому регіоні", - зазначив археолог Генрі Гайозо Рульи.

Чиму була високорозвиненою доколумбовою культурою в Південній Америці, що існувала приблизно з 1250 по 1470 рік на півночі сучасного Перу в області міста Трухільо. Предком культури Чиму є культура Моче. В епоху найбільшого розширення вплив Чиму поширювалося до кордонів Еквадору на півночі і до Ліми на півдні. Держава Чиму носила назву Чімор.

У столиці Чан-Чан жило до 60 тисяч чоловік, а саме місто був найбільшим на південноамериканському континенті. Царство Чиму змогло підкорити сусідню Сіканскую культуру і ряд інших дрібних культур. Однак в свою чергу, Чиму були підкорені інками.

Зазначимо, в Італії під час розкопок археологи виявили останки зачарованої дитини, у роті якої був камінь.

Експерти, вивчивши поховання, зазначили, що на момент смерті дитині було всього 10 років. Її останки вчені відносять приблизно до V століття нашої ери.

Проте найбільше дослідників здивувала деталь, яка може говорити, що перед самою смертю дитини зачарували, адже у роті черепа знаходився камінь Крім того, після детального вивчення кісток вчені з'ясували, що дитина хворіла малярією.

Нагадаємо, на розкопках в Пологах групі археологів із Запоріжжя вдалося знайти щось сенсаційне. Вони розрили два кургани, в яких таїлися десять поховань різних часів і культур. Вчені вважають, що знахідки датуються третім тисячоліттям до нашої ери і відносяться до бронзового століття.

Як раніше повідомляв "Знай.uа", вчені з'ясували, що стародавні майя найбільше цінували сіль. Так вони у великих кількостях добували її і використовували не тільки в повсякденному раціоні, але і для консервації риби і м'яса.

Також "Знай.uа" писав, дослідники з Техаського університету разом з Центром вивчення перших американців біля струмка Баттермилк-Крик в Техасі натрапили на найдавніші знаряддя праці.