За кілька десятиліть розкопок в грязьовому вулкані Синя Балка на Таманському півострові палеонтологам вдалося виявити кісткові залишки не менше 120 великих тварин, таких як слони і стародавні носороги — эласмотерії. Про це повідомив провідний науковий співробітник Південного наукового центру РАН, кандидат біологічних наук Вадим Тітов. Передають російські ЗМІ.

Так відомо, що розкопки стародавнього пам'ятника Синя Балка в Краснодарському краї ведуться вже не одне десятиліття, останні 10 років там працюють вчені Південного наукового центру РАН, Азовського музею-заповідника, а також археологи і палеонтологи з Москви і Санкт-Петербурга.

"Нещодавно були узагальнені результати: на території даного берегового схилу за весь час розкопок були виявлені кісткові рештки не менше 85 особин і не менше 36 особин эласмотеріїв, які загинули за відносно короткий період часу", — сказав співрозмовник агентства.

На думку дослідників, унікальне по насиченості матеріалом місце сформувалося в районі кальдери грязьового вулкана, куди товстошкірі приходили для прийняття грязьових ванн і водопою. Як зазначили вчені, частина з них загинула, грузнучи в болоті або від отруйних викидів вулкана.

Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити Німеччина вводить суворі обмеження: як це вплине на українців Чому українцям необхідно заповідати майно вже зараз та як це зробити правильно Показники лічильника стануть недійсними: споживачів застерегли від неприємностей з платіжками

"Крім того, у цьому році ми також виявили там кісточку шаблезубої кішки, що підтверджує припущення про загибель окремих гігантів від іклів цих хижаків", - зазначив Тітов.

Також крім залишків тварин, на території пам'ятки археологи виявили примітивні кам'яні знаряддя праці найдавнішої людини.

Палеонтологи припускають, що за допомогою цих великих загострених знарядь люди відрубували шматки м'яса від туш загиблих гігантів. Вік цього об'єкта оцінюється в 1,2-1,4 мільйона років, що свідчить про те, що один з шляхів розселення стародавніх людей з Африки по території Євразії пролягав через територію сучасного Кавказу.

В даний час, за словами Титова, розкопки тривають, однак у зв'язку з тим, що пам'ятник знаходиться в зоні активної берегової абразії, вже через три роки він може бути втрачений.

"Ми сподіваємося, що поряд із знаряддями праці олдованської культури нам вдасться виявити там останки Homo ergaster (людини працюючої) або Homo erectus (людини прямоходячої), а також залишки молодих особин еласмотеріїв, які поки що не описані наукою", — підсумував учений.

Нагадаємо, вчені натрапили на найдавніший скелет амфібії.

Раніше портал "Знай.uа" повідомляв, вчені знайшли перше в історії "кладовище вампірів".

Також портал "Знай.uа" писав, поховання покалічених скелетів розкрили страшну таємницю.