Як свідчить знаменитий французький вчений і письменник XVII століття Блез Паскаль, багатомісні пасажирські екіпажі були пущені в Парижі ще в 1662 році при "королі-сонці" Людовику XIV.

Саме з подачі Паскаля герцог де Роанне створив у той період акціонерне товариство для реалізації цього проекту.

Так 18 березня 1662 року в Парижі відкрився перший маршрут громадського пасажирського транспорту, названого згодом омнібусом, що означало – "для всіх". Це була восьмимісна карета, яка їздила на кінній тязі.

Популярні новини зараз
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Показати ще

Омнібус комбінував функції візника і диліжанса: як візник, омнібус перевозив пасажирів в місті; як диліжанс, омнібус був маршрутним транспортним засобом, що перевозять велику кількість пасажирів на далекі відстані.

Проте, в основному вона призначалася "для осіб, які не мають можливості користуватися паланкіном або каретою". Незабаром після цього власті, поміркувавши, заборонили їздити в омнібусах людям низького звання.

Пізніше багатомісні пасажирські кінні екіпажі різних конструкцій використовувалися і в інших містах. Однак масове поширення омнібуса почалося тільки в XIX столітті.

Лондонська газета від 4 липня 1829 року писала:

"Новий транспортний засіб, названий омнібусом, початок ходити між Паддінгтоном і Сіті".

Ця лінія вважається початком історії лондонського автобуса.

У Нью-Йорку омнібуси, як і в Лондоні, з'явилися в 1829 році. Незабаром приклад Нью-Йорка пішли інші американські міста: Філадельфія 1830 році, Бостон 1835 році і Балтімор в 1844 році.

Більш того, саме омнібуси допомогли розширити географію міст - мешканцям околиць стало простіше добиратися до центру.

Однак монополізм омнібуса тривав недовго: вже в тридцятих роках 19 століття в містах з'явилися перші конки, які в свою чергу будуть замінені трамваями.

В даний час в ряді європейських міст омнібуси виконують функцію транспорту для туристів. А в місті Санта-Клара на Кубі омнібуси досі використовуються як міський транспорт.

Нагадаємо, яким був перший позашляховик Porsche.

Як повідомляв портал "Знай.uа", у Польщі вперше стали використовувати нафту для освітлення вулиць. Нафта надходила з району Карпат.

Також "Знай.uа" писав, про 10 найдивніших винаходів з минулого.