Одній з найпопулярніших іграшок у світі сьогодні виповнюється 60 років. Більше ніж за пів століття американська компанія Mattel продала більше мільярда Барбі.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися9 березня 1959 року лялька Барбі вперше з'явилася на Нью-Йоркськмуо ярмарку іграшок в чорно-білому смугастому купальнику, сонцезахисних окулярах і туфлях на шпильці. Новинка була прийнята обережно, але грамотна рекламна компанії зробила свою справу: партія з 3 тисяч ляльок розходилася, як гарячі пиріжки.
Перша лялька була продана всього за три долари, але вже в 2004 році блондинка 1959 року народження була продана на аукціоні eBay за 3 тисячі 552 долара, а через два роки на аукціоні Christie’s у Лондоні її ціна зросла до 17 тисяч доларів.
Неймовірна популярність і заробіток, як для пенсіонерки!
Мало кому відомо, однак прародителька ляльки Барбі народилася в Німеччині. На початку 1950-х років за мотивами популярного коміксу для дорослих була створена маленька лялька Лілі.
У Лілі були величезні груди, довгі ноги і вона зовсім не призначалася для дітей, а зустріти її можна було лише в магазинах для дорослих.
Американка Рут Хандлер побачила ляльку в тютюновій лавці в Швейцарії. Іграшка справила на неї враження. І Рут купила відразу 3 ляльок.
Вже в США, Хандлер доручила дизайнеру Джеку Райану трохи змінити ляльку, щоб та була більш придатною для дітей.
Рути назвала своє творіння – Барбі, в честь своєї дочки. І до 1958 році іграшка-красуня була запатентована і призначалася для дівчаток 3 — 12 років.
У 1964 році про Барбі мріяла кожна маленька дівчинка, продавалися ляльки мільйонами.
Чарівні іграшки жили своїм життям, обростали нарядами, друзями, вчилися і працювали, заводили дітей, підкоривши не одне покоління дітей в 150 країнах світу.
Як і всі красуні, Барбі неодноразово піддавалася критиці. Так вважали, що ляльки погано впливали на дітей. У дівчаток з'являлися комплекси, що вони не відповідають стандартам, як у Барбі. Звідси нібито булімія і анорексія.
Крім цього, Барбі часто звинувачують у нав'язуванні дівчаткам застарілих і навіть шкідливих стереотипів про жінок і жіночу поведінку. А нав'язливе прагнення відповідати ідеалам краси, іноді називають "синдромом Барбі".
Після критики про те, що лялька показує нереалістичний образ дівчини, компанія-виробник Mattel додала більше відтінків шкіри, форми тіла і навіть створила ляльок в хіджабах.
У лютому виробник іграшок Mattel представив нову серію Барбі, серед яких ляльки на інвалідному візку і з протезом ноги. Для того, щоб зробити ляльки більш реалістичними компанія співпрацювала з 13-річною активісткою, яка народилася без лівого передпліччя.
До речі, компанія Mattel, з нагоди 60-річчя Барбі, випустила колекцію з 20 ляльок, присвячених надихаючим жінкам, в тому числі японської тенісистці Осаці Наомі і британської моделі, активістці Адво Абоа.
Також Mattel випустила 6 ляльок в образах астронавток, льотчиць, журналістів, політиків, пожежниць і спортсменок. За свої понад пів століття лялька була хірургом і разробником відеоігор.
Як повідомляв портал "Знай.uа", серед поховань була невелика фігурка з обличчям жінки, виконана з мінералу стеатит. Можна припустити, що це перша барбі.
Також "Знай.uа" писав, фотограф з Єкатеринбурга Лара Вичужаніна створює незвичайні образи для ляльок Барбі і Кена, а також конструює для них докладні інтер'єри.