У грудні 2018 року Київрада своїм рішенням розширила функціонал "картки киянина", перейменувавши її на "Муніципальну картку киянина".

Скільки на сьогодні в Києві "карток киянина"

На кінець 2018 року в столиці було зареєстровано понад 833 тис. "карток киянина". З них близько 80% карток (711 тис.) були оформлені на пільговиків.

Більшість цих карток були оформлені ще до грудневого рішення Київради про розширення функціоналу. Однак, як запевняють у Департаменті соціальної політики, ці картки продовжують діяти до закінчення строку, на який вони були оформлені.

Який функціонал "Муніципальної картки киянина"

Згідно з рішенням Київради, метою запровадження нової картки киянина є спрощення розрахунків, а також нарахування зарплат і виплат.

Популярні новини зараз
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Показати ще

Тому нова картка має три головні функції:

  • соціальна (включає в себе інформацію про перелік пільг, доплат, допомог, компенсацій, передбачених законодавством України, так і рішеннями Київради);
  • транспортна (використовується як проїзний у комунальному транспорті);
  • платіжна (використовується як банківська картка, на яку можуть бути зараховані дотації, пенсії, допомоги, адресні, цільові, компенсаційні та інші соцвиплати).

Крім трьох головних функцій, нова "картка киянина" передбачає ще чотири додаткові опції:

  • комунальна (для оплати комунальних послуг і отримання субсидій);
  • медична (дає права відвідувати комунальні медзакладу, а також з її допомогою можна оформити медстрахування);
  • торгова (знижки у визначених торгово-сервісних підприємствах, аптеках, медичних установах, закладах культури тощо);
  • освітня (запис в дитячі садки і школи столиці).

Як оформити пільги по "муніципальній картці киянина"

Активація соціальної функції "картки киянина" для пільговиків відбувається в управлінні праці та соціального захисту населення райадміністрацій Києва за місцем реєстрації, а також в Департаменті соціальної політики КМДА. Для цього банк-учасник програми (на сьогодні це — Ощадбанк) надсилає пакет документів до райуправління, де до картки киянина "прив'язують" певні пільги.

Крім того, для проїзду в метро власнику пільгової "картки киянина" її потрібно активувати в касах станцій "Політехнічний інститут", "Дорогожичі", "Майдан Незалежності" і "Дарниця" (новий вестибюль).

Хто має право на "картку киянина"

У першу чергу право оформити "картку киянина" мають всі зареєстровані в столиці громадяни України. Як було сказано вище, на даний момент велика частина власників "карток киянина" — це пільговики (пенсіонери, люди з інвалідністю, багатодітні сім'ї, сироти та ін).

В той же час своїм рішенням за грудень 2018 Київрада розширила перелік осіб, які мають право на оформлення "картки киянина":

  • внутрішньо переміщені особи, які перебувають на обліку в Києві (таких у столиці близько 169 тис.);
  • особи, які працюють у Києві у відповідності з законодавством України;
  • студенти, які отримують повну середню, професійну та вищу освіту в навчальних закладах Києва;
  • батьки (опікуни) дітей, які одержують повну загальну середню освіту в школах Києва.

Як оформити "картку киянина"

Для того щоб отримати "картку киянина", у банк або в управління соціального захисту треба подати заяву, а також:

  • паспорт або документ, який його замінює (і довідку про реєстрацію або паспорт у вигляді ID-карти);
  • довідка про взяття на облік для внутрішньо переміщених осіб;
  • ідентифікаційний код;
  • документи, що підтверджують право на отримання муніципальної "Картки киянина"(учнівський квиток, студентський квиток, довідка з місця роботи тощо);
  • посвідчення, що дає право на пільги, доплати, допомоги, компенсації (у разі наявності).

Що нового з'явилося у "Муніципальній картці киянина"

З 10 січня 2019 року почали діяти зміни до порядку зарахування дітей в дитячі сади — на перші місця по пріоритетності потрапили діти з київською пропискою.

У особистому кабінеті батьків перевіряють реєстрацію дітей. Це здійснюється автоматично через електронну базу реєстрації в Києві. Якщо батьки дитини не зареєстровані в цьому реєстрі, то вони будуть змушені заплатити вартість базового фінансового нормативу (2490 грн за одну дитину) і 100% вартості харчування за фактичні дні перебування дитини в дитсадку.

Міська влада аргументує ці зміни тим, що зараз фінансування дитячих садків повністю лежить на місцевій владі.

"Кабінет міністрів в особі профільного Міністерства так і не вирішив проблему додаткового фінансування з боку державного бюджету. Питання навчання іногородніх дітей МОН і зовсім ігнорується", — відзначає радник мера Києва Дмитро Білоцерківець.

У грудні 2018 року депутати розширили перелік осіб, які можуть оформити "картку киянина". До нього потрапили люди, які офіційно працюють в Києві і платять податки в столиці.

Завдяки цим змінам вони можуть скористатися пільгами на оформлення дитини в дитячий садок.

Також "картка киянина" дає переваги для проїзду в муніципальному транспорті. Це особливо актуально після введення електронного квитка у Києві. "Картку киянина" можна використовувати як проїзний у столичному транспорті.