Пустелі, які займають третину всієї поверхні Землі, зберігають неймовірні таємниці, які археологи намагаються знайти і розгадати.

Ми розповімо про 11 містичних артефактів, виявлених вченими серед пісків — і хто знає, що ще приховує пустеля?

Таримські мумії

Шведський дослідник Свен Хедін ще на початку 1900-х років знайшов древнє місто Лулан, заховане в пісках пустелі Такламакан. Цивілізація, що побудувала це місто, просто не могла перебувати тут: ДНК мумій показали маркери європеоїдів.

Боргів не обібратися, якщо забудете про це: українцям нагадали про важливу процедуру Українцям готують тарифний удар після опалювального сезону Олена Зеленська здивувала українців своїми ногами, але пояснила, чому так сталося Нова смертельна хвороба набирає обертів - "корона" допомогла їй обійти імунітет

Круги фей

В пустелі Наміб дослідники натрапили на дивні кола, датовані ще минулим тисячоліттям. Ніхто з учених поки не зміг пояснити їх появу. Тим часом, місцеві племена знають кілька легенд про якихось підземних драконів.

Фіолетові сфери

У 2013 році мандрівники забрели в пустелю Арізони, де і виявили ціле поле з тисячами загадкових напівпрозорих і фіолетових сфер. Фахівці гадають, що це можуть бути спори якогось невідомого науці гриба, але точну відповідь про явище поки не знайшли.

Рука прибульця

Археологи з інституту Інкари-Куско знайшли гігантську кисть, яка нагадує руку прибульця. Французький дослідник Тьєррі Джамін стверджує, що рентген-аналіз показав наявність на руці трьох пальців і металевого імплантату. Про походження руки нічого не відомо чи ретельно засекречено.

Загадкові вогні

Мешканці містечка Транс-Пекос не одне століття спостерігають загадкові вогні. Очевидці описують їх, як літаючі кольорові сфери. Вчені припускають – викиди метану, але крім домислів у науки нічого немає.

Озеро в пустелі

У 2014 році, приблизно в 25 кілометрах від міста Гафса, буквально з нізвідки з'явилося глибоке озеро. Чиновники з Регіонального управління цивільного захисту пояснюють це явище сейсмічною активністю, от тільки ніяких землетрусів в цій місцевості не було вже сотні років.

Карта скарбів

Хто і коли його написав - загадка. Мідний сувій - 981 текстів Мертвого моря, знайдених археологами порівняно недавно. У відміну від інших документів, цей розповідає не про біблійні історії, а про скарби, заховані десь у пустелі.

Загублені бібліотеки Чингуєтті

У Західній Африці розташовано стародавнє місто Чингуєтті, відоме сучасній науці як "Місто бібліотек". Археологи розкопали вже 7 бібліотек з безцінними книгами IX століття.

Судно фараона

У січні 2016 року глибоко в пісках Сахари в єгипетському некрополі Абусир, археологи знайшли стародавній похоронний човен, на борту якого спочивав звичайний селянин. Ким була ця людина, удостоєна почестей поховального обряду фараонів поки невідомо.

Кладовище китів

Дорожні робітники натрапили на унікальне поховання в пустелі Атакама. Це справжнє кладовище доісторичних китів: вік останків 75 мільйонів років. Звідки вони з'явилися і чого загинули залишається загадкою.

Геогліфи Йорданії

У 1927 році льотчики виявили кругові геогліфи у Ваді-Висада, в Чорній пустелі Йорданії. Один з пілотів, лейтенант Персі Мейтленд, навіть опублікував докладну розповідь про знахідку в журналі "Античність".

Подальші дослідження показали цілу мережу геогліфів на території Сирії, Йорданії, Саудівської Аравії і Ємену. Їм 8500 років і ніхто не розуміє, чому давні цивілізації з кількох регіонів витратили стільки зусиль на створення зображень, видимих тільки з неба.

Нагадаємо, унікальні твори мистецтва, міста, руїни, інтригуючі рідкісні гробниці і дивні скелети, знайдені археологами – все це дозволило дізнатися про стародавню грецьку цивілізацію цікаві подробиці.

Як повідомляв портал "Знай.uа", ці артефакти доводять, що професія археолога і справді сповнена загадок і дивовижних, часом зовсім вже незрозумілих знахідок.

Також "Знай.uа" писав, археологи натрапили на залишки давно втраченої доісторичної культури.