У 1940 році в печері Спірит в штаті Невада (США) дослідники натрапили на останки древньої людини, чий вік становить близько 10,6 тисячі років. Але тоді ніхто й гадки не мав, що це багатовікова мумія розкриє цікаву істину. Генетики розшифрували ДНК найдавнішої американської мумії. Відкриття допомогло вченим знайти предків сучасних індіанців і уточнити історію їх розселення по Новому Світу.

Результати виконаної роботи вчені представили в журналі Science.

"Сліди цієї міграції поки не були знайдені істориками і археологами. В цьому і полягає краса вивчення стародавньої ДНК - ми знаходимо натяки на існування тих подій, про які раніше ніхто не підозрював, і тим самим даємо їжу для розуму і нові напрямки для проведення розкопок", - відзначає Девід Рейч, відомий палеогенетик з Гарварду.

Відзначається, що обривки ДНК збереглися мумії незвично добре — вченим вдалося прочитати кожен ділянку її геному приблизно 18 разів.

Київстар відреагував на безмежні питання щодо підвищення тарифів: "Довго утримувався від цього..." ПриватБанк скасував плату за важливу послугу: до кінця року не візьмуть жодної копійки Українські пенсіонери отримають доплати за стаж: у кого зростуть виплати вже цього літа Українцям кардинально змінять правила оплати комуналки: до чого готуватись

Це дозволило його команді розкрити безліч цікавих деталей з життя і історії міграцій давніх жителів Америки, порівнявши ДНК мумії з геномами інших стародавніх жителів США, у тому числі першими мешканцями Аляски, Бразилії та Центральної Америки.

Як виявилося, всі стародавні мешканці Північної і Південної Америки приблизно 10 тис. років тому доводилися родичами один одному, а також були близькими родичами сучасних індіанців.

Нове відкриття вчених ставить під сумнів те, що полінезійські предки сучасних індіанців Південної Америки могли проникнути в Новий Світ через північний міграційний коридор", Берингов перешийок.

Відзначимо, досить довгий час вчені вважали, що предки індіанців переселилися в Америку з Південної Сибіру і Алтаю в час єдиною хвилі міграції, яка сталася приблизно 14-15 тисяч років тому. В користь цього говорить більшість відомих нам археологічних пам'яток на території Північної і Південної Америки.

Нагадаємо, дослідники Національного інституту антропології та історії Мексики знайшли 198 стародавніх артефактів і останків живих істот всередині Сак-Актун - найбільшої в світі підводного печери.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені з Університету Джона Мура в Ліверпулі (Великобританія) реконструювали обличчя людини, яка жила в Ірландії понад 500 років тому.

Також "Знай.uа" писав, під час розкопок, що проходили на території Південної Кореї дослідники знайшли древню могилу, в якій похована жінка з незвично витягнутим черепом.