Здавалося б стародавній Рим вчені вивчили вздовж і впоперек, проте старовинні міста продовжують радувати новими відкриттями. Так у стародавньому місті Помпеї команда археологів виявила при розкопках святилище, або ларарий, якому 2000 років. Про це повідомляє Business Insider.

За словами дослідників, у знайденому святині перебували домашній вівтар, сад і невеликий басейн. Його чудові фрески із зображенням биків, птахів, змій і дерев прекрасно збереглися під товстим шаром вулканічного попелу, яким Везувій засипав древнє місто в 79 році нашої ери.

Археологи вже назвали знахідку "дивовижною і загадковою кімнатою, яку потрібно ретельно вивчити".

За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone Штрафи від 3,5 тисяч гривень: "Газмережі" попередили власників газових плит та колонок Українцям виплатять по 10 800 гривень на особу: хто отримає нову допомогу

На сьогоднішній день святилище продовжують очищати від попелу.

"У кожному домі був ларарий, але тільки найбагатші люди мали можливість виділити для неї окремий зал з басейном і прикрасити його розкішними фресками", — зазначила Інгрід Роуленд з Університету Нотр-Дам.

Одна з фресок зображує людину з головою собаки, що, на думку вчених, нагадує давньоєгипетського бога Аннубиса.

На вівтарі збереглися сліди жертвоприношень, там спалювали інжир, горіхи або яйця.
Як відзначають вчені, святилище збереглося недоторканим з дня виверження, і це є "неймовірно рідкісною удачею".

Нагадаємо, Помпеї — давньоримський місто недалеко від Неаполя, в регіоні Кампанія, похований під шаром вулканічного попелу в результаті виверження Везувію 79 р. н. е ..

Зазначимо, що ларарий культове приміщення або місце поклоніння домашнім богам у римському будинку. Ларарий міг бути прикрашений колонами, склепінням, розписами.

Ларарий в помпейських будинках представлений у вигляді кімнати або архітектурної прикраси стіни, ніші, розпису на стіні. Часто в ларарии виставлялися і скульптурні зображення предків.

Всі домочадці щодня, після сну, молилися у ларариї, під час трапез залишали підношення з їжею і вином, прощалися при від'їзді, просили удачі і захисту.

Нагадаємо, дослідникам вдалося виявити напис на стіні будинку, яка допомогла назвати точну дату виверження Везувію.

Як повідомляв портал "Знай.uа", стародавній Рим прославився сильними воїнами, величною архітектурою, геніальними мислителями і справедливим законом. Але поряд з гуманістичними догмами все ж затесалися немислимі, за сучасними мірками правила і заборони.

Також "Знай.uа" писав, під час вивчення останків загиблих у результаті виверження вулкана Везувій в 79 році нашої ери вчені відкрили сенсаційну правду.