Групі археологів з Польщі вдалося зробити одне з найважливіших відкриттів. Так дослідники у місцевості Старгород, що у Куявсько-Поморському воєводстві Польщі, знайшли залишки справжнього середньовічного міста. Про це повідомляє польське видання RMF FM.

Як зазначають вчені, первісне місцезнаходження міста Хелмна намагалися відшукати декілька десятиліть. І тільки під час розкопок цього року науковцям вдалося наблизитися до розгадки цієї таємниці.

Також дослідники зауважили, що віднайти загублене місто їм допомогли найновіші технології, без яких складно уявити сучасну археологію.

"Первісне Хелмно нам вдалося знайти завдяки використанню найновіших неінвазивних технологій. Використовуючи традиційні археологічні методи, ми так швидко не досягли б бажаного результату", - зазначив археолог Марцін Вевюра.

Погода несе божевільну спеку: прогноз на найближчі дні Готуйте гаманці: українцям за лічені дні підвищать тарифи на комуналку, що подорожчає Відвикайте від опалення: українців просять зробити це до вимкнення, щоб не постраждати Жертвувати шлунком заради комуналки більше не доведеться: пенсіонерам призначать доплати

Варто відзначити, місто Хелмно - це одне з двох найстаріших міст на півночі Польщі.

"Ми знали, що первісне розташування Хелмна знаходилося поруч із сьогоднішнім Старогродом, недалеко замку лицарів Тевтонського ордену. Однак, незважаючи на багаторічні дослідження, ми ніяк не могли його точно злокалізувати", - розповів науковець.

У 2016 році, на основі досліджень, археологи окреслили місце, де колись могло існувати Хелмно. Так приблизні розрахунки виявилися правильними.

Також науковці зазначили, що було виявлено чимало значущих артефактів, які допоможуть спеціалістам дізнатися більше про стародавнє місто.

"Наші припущення виявилися правильними. Цього року під час розкопок нам вдалося відкрити регулярну забудову середньовічного міста. Ми також знайшли чимало артефактів, у тому числі металеві предмети: пряжки, наконечники стріл, шпори, і головне - багато фрагментів керамічного посуду виготовленого у 30-40 роках XIII століття, тобто власне у часи першого Хелмна", - акцентував Марцін Вевюра.

Спеціаліст додав, що місто існувало на цьому місці не довго – згодом під час одного із нападів воно втопилося в полум’ї. Тевтонські лицарі вирішили перенести його на інше місце. Куди саме? На це запитання археологи, ще не готові відповісти. Але сподіваються, що в подальшому і ця загадка виявиться їм під силу.

Нагадаємо, в районі першої столиці об'єднаного Єгипту Мемфіса в ході трудомістких розкопок археологи виявили руїни стародавнього житлового будинку.

Як повідомляв портал "Знай.uа", дослідники спростували результати розкопок, зроблені понад 60 років тому. Раніше говорилося про те, що в Панамі знайдено незвичайне поховання 220 трупів. Всі останки виглядали знівеченими.

Також "Знай.uа" писав, чергове цікаве відкриття зробила пара археологів-любителів, досліджуючи узбережжя озера Біль у північно-західній частині Швейцарії.