Команда археологів з університету Вітватерсранда знайшла в печері Бломбос, можливо, найдавніший в світі малюнок. Печера знаходиться на південному узбережжі Африки, камінь знайшли з намальованими червоними лініями. Зображення зроблено охрою на шматку сілкріта і нагадує хештег. Про це пише Nature.

За словами дослідників, малюнку близько 73 тисяч років, і на даний момент, це найдавніший приклад людського малювання.

Так відомо, що раніше вчені припускали, що люди сучасного типу почали малювати набагато пізніше, близько 42 тисячі роки тому. Наскальні малюнки цього часу були знайдені в печерах поблизу міста Марос на індонезійському острові Сулавесі. Попередні найдавніші малюнки, які ймовірно були зроблені неандертальцями, були знайдені в печерах в Іспанії. Їх вік - близько 66 тисяч років.

Як повідомляють археологи, малюнок, що нагадує хрест, був зроблений мисливцями-збирачами, які періодично проживали в печері Бломбос з видом на Індійський океан, приблизно в 300 км на схід від столиці ПАР Кейптауна.

Через це пройдуть всі чоловіки: українцям підготували нове правило Комунальні платежі скасовуються: названо категорію осіб, якій можна не платити Як відмовитися від отримання повістки, щоб вам за це нічого не було Кінець світу все ближче? Експерти знайшли лякаючий напис, який готує до гіршого: "До Землі наближається"

Сама печера стала відома після того, як в ній знайшли артефакти епохи середнього палеоліту, зроблені людьми сучасного типу приблизно 100-70 тисяч років тому. Мабуть, печеру періодично заселяли, а потім знову звідти йшли. У ній були знайдені кістяні знаряддя, намистини, зроблені з раковин, шматки охри з подряпинами на них, кістки людей і тварин.

Археологи впевнені, що зображення створене за допомогою шматочка охри товщиною 1-3 мм, а сам мінерал був частиною жорна, за допомогою якого 77-73 тис. Років тому виготовляли охряной порошок.

"Різке припинення всіх ліній на краях фрагмента вказує на те, що малюнок тягнувся по більшій поверхні. Ця картина, мабуть, була більш складною і структурованою у всій своїй суті, ніж в усіченої формі", - заявив археолог Крістофер Хеншілвуд з Бергенского університету в Норвегії і університету Вітватерсранда в Південній Африці, який керував дослідженнями.

Хрестоподібний малюнок, складається з набору з шести прямих ліній, пересічених трьома злегка вигнутими лініями. Незважаючи на те, що малюнок виглядає примітивно, той факт, що це було намальовано так давно, є істотним, оскільки говорить про існування сучасних когнітивних здібностей в нашому виді Homo sapiens за часів, відомі як середній кам'яний вік, кажуть вчені.

"Ми б не хотіли назвати це мистецтвом. Це, безумовно, абстрактний малюнок, і він майже напевно мав певний сенс для його творця і, ймовірно, був частиною загальної символьної системи, зрозумілою іншим людям в цій групі" , - підкреслив Хеншілвуд.

Нагадаємо, вчені показали, як виглядав останній єдиноріг.

Як повідомляв портал "Знай.ua", в Абу-Дабі археологи виявили руїни мечеті, якої, за попередніми підрахунками, близько тисячі років.

Також "Знай.ua" писав, в Китаї знайшли останки стародавнього динозавра.