Вчені вперше розшифрували ДНК стародавніх людей, які жили в Африці. Провідні палеогенетики світу вперше змогли отримати обривки ДНК з останків стародавніх Homo sapiens, які жили на території Африки в кам'яному столітті. Дослідники використали їх геноми для вивчення історії останніх етапів еволюції людини.

"Ми майже нічого не знаємо про структуру популяцій давніх людей, що жили в Африці південніше Сахари. Ми отримали перші повні геноми людей, що мешкали у печері Шум Лаку на заході Камеруну приблизно 8 тис. і 3 тис. років тому. Цей регіон вважається прабатьківщиною групи народів банту", — пишуть дослідники.

Розкопки, фото: nytimes.com

Завдяки дослідженням останніх 10 років вченим вдалося знайти сліди існування так званих денисівців, раніше невідомого виду стародавніх людей, чиї зуби та кісточки пальців були знайдені в Денисовій печері на Алтаї. Всі ці відкриття були зроблені на території Росії та інших країн помірного поясу, де є сприятливі умови для збереження фрагментів ДНК в останках давно померлих живих істот. На противагу цьому обривки генетичного коду дуже погано зберігаються у вологих і жарких тропіках.

Однак, попри це відомий палеогенетик з Гарвардського університету Девід Рейч та інші провідні фахівці в цій області, вивчаючи останки 18 стародавніх жителів Африки, нещодавно знайдених в печері Шум Лаку на заході Камеруну, чий вік складав 8 тис. і 3 тис. років, були знайдені в шарах кінця кам'яного і бронзового століття, зіткнулися з виключенням. Обривки ДНК були придатними для відновлення фрагментів повного генома.

Через це пройдуть всі чоловіки: українцям підготували нове правило Травень буде дуже важким для українців, але 2 знакам Зодіаку пощастить: хто ці щасливчики Комунальні платежі скасовуються: названо категорію осіб, якій можна не платити Отримали зарплату, зробили заначку та залишилися без грошей: українців попередили про неприємності вдома

Розкопки, фото: nytimes.com

Ці обривки ДНК були присутні в достатніх кількостях в кістках відразу чотирьох стародавніх камерунців. Всі вони були дітьми від 4 до 15 років. Один скелет належав чотирирічній дівчинці, а інші три — хлопчикам. Їх можна було розбити на дві пари досить близьких родичів. Генетики припустили, що печера була своєрідним "сімейним кладовищем".

Дослідження дало фахівцям унікальний шанс розкрити історію міграцій можливих предків народів банту, що жили в цьому регіоні приблизно 10−15 тис. років тому. Однак, всупереч очікуванням мешканці печери Шум Лаку не були прямими предками або навіть близькими родичами сучасних представників народу банту. Вони виявилися ближчими до мисливців-збирачів, які живуть сьогодні в Центральній і Східній Африці, ніж до народів, що населяють Камерун та інші екваторіальні і тропічні країни континенту, розташовані південніше Сахари.

ДНК, фото: Pixabay

Дослідники дійшли висновку, що людство дуже швидко розділилося відразу на чотири великі гілки після появи перших Homo sapiens. На їхню думку, це сталося приблизно 200−250 тис. років тому, задовго до того, як предки людей, що живуть за межами Африки, покинули цей континент. Раніше вважалося, що африканські народи поступово відщеплювались від дерева еволюції нашого виду. Проте зараз фахівці припускають, що утворення груп південних і центральноафриканських мисливців-збирачів відбувалися практично одночасно один з одним, що значно ускладнює картину еволюції людства.

Нагадаємо, пересіли з автомобілів на лижі та сноуборди: Канаду "з головою" засипало снігом. У Канаді випав рекордний рівень снігу, люди заблоковані у своїх будинках