7 травня київський фунікулер святкує свій 114 день народження. Саме цього дня в 1905 році у столиці відкрили канатну дорогу, першими пасажирами якої стали його будівники та майстри.

Іще з часів виникнення Києва існувала проблема зв'язку між Верхнім містом та Подолом. Спершу кияни користувалися крутими стежками, потім — Андріївським узвозом. Згодом від Хрещатика до Подолу по Володимирському узвозі пустили перший трамвай і шлях хоч і став довшим, проте зручнішим.

Ідея збудувати між верхньою та нижньою частинами міста механічний підйом у вигляді невеличкої похилої залізниці з канатною тягою виникла в інженера Артура Абрагамсона. Проект розробили інженери М. К. П'ятницький та М. І. Баришников.

Популярні новини зараз
Ходять по квартирах і штрафуватимуть: українців покарають за підключення побутових приладів - подробиці Пенсіонерам встановили обмеження: кому не світить підвищення виплат Після енергетики хочуть знищити газову інфраструктуру: українцям озвучили страшний прогноз На картку пенсію не виплатять: у ПФУ назвали чіткі вимоги до банківського рахунку
Показати ще

Будували підйомник 3 роки. Колії підйому простяглися на 200 м. Спершу він з'єднував верхню терасу Володимирської гірки з вулицею Боричів Тік.

Через близькість до Михайлівського Золотоверхого монастиря фФунікулер називався Михайлівським електричним канатним підйомом.

Водночас від Контрактової площі до нижньої станції фунікулера проклали трамвайну колію. З того часу, придбавши квиток у трамваї №15, пасажири безкоштовно пересідали у фунікулер.

Фунікулер вважався трамвайним маршрутом. Він мав номер до середини 1930-х.

У 1928 році під час планової заміни канату зірвався вагон, що стояв на верхній станції - упав і розбив нижній вагон. Тоді вирішили вперше реконструювати фунікулер. До того ж будівельники проклали ще близько 40 м колії.

Відтоді нижню станцію перенесено на ріг вулиці Петра Сагайдачного й Поштової площі. Були спроби розширити територію фунікулера й раніше, але до того на новому місці станції були приватні садиби.

Трамвай та фунікулер у Києві перевозили пасажирів і під час німецької окупації впродовж 1941-1943-х років. Фунікулер споживав дуже мало електроенергії, тому його робота не припинялася. За 1942-1943-ті він перевіз 1050 млн пасажирів.

У 1958 році у машинній залі фунікулеру встановили сучасніше устаткування. Саме воно зробило рух безпечним. А наприкінці 1984-го фунікулер знову оновили.

У 2019-у влада Києва запланувала встановити прозорий фунікулер фірми Doppelmayr Garaventa з кондиціонерами. Нові вагони зможуть вмістити кілька сотень людей і рухатимуться зі швидкістю до 14 м/с.

Цікаво, що під час снігопаду в березні 2013-го фунікулер використовували як підйомник для катання на лижах та сноубордах із Володимирської гірки та Андріївського узвозу.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, як змінився київський фунікулер за 100 років.

Як повідомляв портал Знай.ua, з Іспанії в Португалію протягнули канатну дорогу.

В Іспанії запустили канатну переправу "зіп-лайн", яка переносить туристів в іншу країну і інший часовий пояс. Унікальна подорож по повітрю починається в іспанському місті Санлукар-де-Гвадіана, а закінчується в португальському Алкоти

Також Знай.ua писав, у Франції відкрили першу в світі канатну дорогу з терасою на кабінках.