Китайська академія наук спільно з британськими та німецькими колегами відкрили неймовірну таємницю Тибету, завдяки знайденій половині щелепи. Так, дослідники встановили, що першими жителями Даху Світу, ймовірно, були денисівці. Хоча раніше вважалося, що Тибетське нагір'я населяли тільки Homo Sapiens.

Так у науковій статті, опублікованій в Nature, міжнародна група вчених описує першу кістку денисівця, яку знайшли поза Денисової печери. Праву половину щелепи з двома повністю збереженими зубами виявив у карстовій печері Байшия тибетський чернець ще в 1980 році. Пізніше кістка потрапила в Університет Ланьчжоу, де в 2010 році її почали вивчати.

У самій печері Байшия вчені знайшли кам'яні скребки і залишки кісток тварин зі слідами від знарядь праці.

Деяким пенсіонерам виплатять гроші за старі "недоліки" Показники лічильника стануть недійсними: споживачів застерегли від неприємностей з платіжками Змішайте банани зі сметаною і вийде торт, краще за Наполеон: рецепт без випічки Київстар раптово змінює тарифи: що стосується всіх абонентів

Також фахівці вивчили форму як щелепи, так і зубів. Як відзначають експерти, морфологічно щелепа близька до аналогічних знахідок, які належать неандертальцям, однак розмір зубної аркади, тобто ряду зубів на щелепі, вказує на спорідненість з денисівцями.

На жаль, у щелепі не збереглася ДНК, тому дослідники вивчили виділений з твердої тканини зубів протеом — сукупність білків, що виробляються клітиною, тканиною або організмом в певний період часу. Він виявився дуже близький до протеому алтайських денисівців.

Як відзначили дослідники, вік скам'янілості склав 160 тисяч років — майже стільки ж, скільки і у самих старих останків з Денисової печери.

Більш того, за заявою вчених, поблизу розташовано ще кілька стоянок епохи палеоліту — це означає, що життя тут не було зосереджене в одній печері.

У деяких останках, знайдених поза Денисової печери, вчені вже підозрювали спорідненість з денисівцями.

До речі, до цього дня сліди денисівців поза печери знаходили лише за допомогою аналізу геномів. Зокрема, ми знаємо, що денисівські гени досить часто зустрічаються у жителів Південно-Східної Азії, Австралії, Океанії і Меланезії. На підставі цих даних учені навіть побудували карту міграцій денисівців.

Нагадаємо, названа нова теорія виникнення сучасних людей.

Як повідомляв портал "Знай.uа", стародавня нога привела вчених до невідомого виду вимерлих людей.

Також "Знай.uа" писав, вчені показали, яким буде людствочерез 1000 років, дуже оптимістично.