У п'ятницю, 22 березня цього року, палеонтологи з Університету Альберти оголосили, що в Саскачевані (Saskatchewan) був виявлений найбільший і найстаріший у світі скелет динозавра. Ним виявився страхітливий вид Tyrannosaurus rex. Це мабуть один з найвідоміших динозаврів світу.

Як зазначили вчені, небезпечна тварина мешкала на території Канади приблизно 66 млн років тому і є найбільшим екземпляром, коли-небудь знайдених в Канаді. Він був одним з останніх динозаврів, що жили до третинного періоду.

Скелет виставлений в Королівському музеї Саскачевану в Реджайні. Про це повідомляє CTV News.

Також відомо, що даний скелет був вперше виявлений ще понад два десятиліття тому, в 1991 році. Однак, дослідники оголосили про це тільки зараз, тому що треба було багато років, щоб піщаник, в якому містилися кістки, був вилучений. Це була дуже трудомістка робота.

Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" Хліб, молоко, м'ясо та навіть яйця: в Україну несеться різке подорожчання на важливі продукти Залишився тиждень: українці ризикують пропустити важливу процедуру

"Це було схоже на цементну кірку навколо скелета", - сказали учасники реставрації.

До речі, скелет навіть отримав ім'я Скотті на честь святкової пляшки шотландського віскі, яку відкрили після завершення робіт.

"Польова команда хотіла підняти келих, щоб відзначити T. rex, і єдиним напоєм, який був під рукою і здавався підходящим, була дуже стара пляшка скотчу", - говорить учасник дослідження Скотт Персонс, науковий співробітник відділу біологічних наук Університету Альберти.

Палеонтологи стверджують, що м'ясоїдний динозавр, кістяк якого має довжину 13 метрів, важив більше 8 800 кілограмів, коли бродив у доісторичному Саскачевані приблизно 66 мільйонів років тому - приблизно на 400 кілограмів важче, ніж його найважчі аналоги.

Попередній рекордсмен, скелет FMNH PR2081 на прізвисько Сью, в довжину досягає 12,3 метра і має висоту на рівні стегна у 4 метри.

Незважаючи на те, що Скотті, як вважають палеонтологи, було близько 30 років, коли він помер, вчені сказали, що у нього було надзвичайно довге і важке життя.

На кістках тварини були виявлені численні сліди бойових ран. Серед його пошкоджень зламані ребра, заражена щелепа, пошкоджений зуб і укус на хвості від інших динозаврів T. rex.

"Скелетом проникають патології - місця, де на рубцевій кістці відзначені великі травми", - сказали вчені.

Нагадаємо, вчені повернуть до життя справжніх динозаврів. Так, вчені працюють над зворотньою генною модифікацією динозаврів.

Як повідомляв портал "Знай.uа", археологи знайшли унікальні стародавні скам'янілості. Вчені стверджують, що це відкриття є одним з найважливіших за останні 100 років.

Також "Знай.uа" писав, японські біологи воскресили багаторічні клітини мамонтів. Клітини вовняного мамонта, який помер 28 000 років тому, показали ознаки активності після імплантації їх в мишей.