Авіаконструктори протягом багатьох століть створювали неймовірні літальні апарати, деякі з них доводять, що людській фантазії немає меж.

Ми пропонуємо дізнатися про 5 цікавих винаходів, які залишили свій слід в історії.

Caproni Ca.60 Transaero

У 1921 році італійська компанія Carponi випустила експериментальну літаючу човен-авіалайнер. Ймовірно, апарат міг летіти зі швидкістю близько 130 км/год при дальності польоту в 660 км.

Популярні новини зараз
Десятки тисяч українців залишилися без "броні" від мобілізації: за які порушення призиватимуть Ціни рекордні, але буде дорожче: нерадісні прогнози для власників авто з ГБО Підлітки понівечили жінку і скинули її зі скелі: найстаршого злочинця стратили за допомогою тортур Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Показати ще

Апарат виглядав дуже дивно. На ньому було вісім двигунів загальною потужністю 3000 л. с. і три комплекти потрійних крил. Але успішним проект не став.

Vought V-173

Це експериментальний літак вертикального зльоту, збудований під час Другої світової війни, відомий світові як "Літаючий млинець".

Через круглі форми корпусу літак міг за кілька секунд здійснювати зліт і посадку. Всього за пару років "Літаючий млинець" виконав 190 польотів, але так і не надійшов у серійне виробництво. Гвинти були настільки великих розмірів, що не зачіпали землю тільки завдяки шасі і стояночному дифференту в 22°.

Літак був розроблений компанією Vought під керівництвом аеродинаміка Чарльза Циммермана. Перший повнорозмірний прототип був виготовлений в 1942 році з деревини, фанери і полотна. Два потужних двигуна приводили у рух величезні пропелери.

Convair Sea Dart

На початку 1950-х років ВМС США спробував поставити на озброєння перший реактивний гідролітак. Так, в 1953 році авіакомпанією Convair був випущений літак Sea Dart – "морський дротик". Військове керівництво Америки хотіло створити винищувач, що не залежить від злітної смуги.

Прототип мав трикутне крило, водонепроникний корпус і гідролижи, які використовувалися для зльоту, посадки і пересування по воді. Під час перших випробувань "Морський дротик" показав себе як вкрай небезпечний і ненадійний літак.

Після публічної демонстрації, під час якої загинув американський пілот, програма була закрита. Всього було випущено п'ять примірників гідролітака. Тим не менш "морський дротик" досі залишається першим і єдиний надзвуковим гидросамолетом.

Goodyear GA-468 Inflatoplane

Американський розробник Goodyear в 1956 році спробував створити надувний літак, що апріорі не можна назвати хорошою ідей. Літак був повністю виготовлений з гуми. Дивно, але літак літав.

Незважаючи на максимальну корисну навантаження в 100 кг, Inflatoplane міг пересуватися зі швидкістю 100 км/год на дистанції в 600 км.

У результаті було створено всього дванадцять примірників Inflatoplane і проект був закритий.

Bede BD-5 Micro

Винахід можна було побачити у фільмі про Джеймса Бонда "Восьминіжка".

Вперше представлений в 1970-х роках, апарат швидко здобув популярність у багатьох любителів авіаційної техніки. Багато примірників BD-5 вже давно не експлуатуються, модель FLS Microjet постійно виступає на авіашоу по всьому світу.

Незважаючи на свої крихітні розміри (трохи більше 5 метрів в довжину і ваги в 180 кг) BD-5 міг розвивати швидкість до 515 км/ч.

Нагадаємо, професор Вюрцбурзького університету Вільгельм Конрад Рентген випадково відкрив рентгенівське випромінювання.

Як повідомляв портал "Знай.uа", ці імена великих людей, увічнені в речах.

Також "Знай.uа" писав, про винаходи, які сьогодні використовуються в повсякденному житті мільйонами людей, але були винайдені у воєнні роки.