Група археологів, яка проводила розкопки на території Іраку виявила найдавніше загублене місто. Воно стало справжнім відкриттям в іракському Курдистані. Як зазначають дослідники, були знайдені кам'яні фундаменти, таблички та інші історичні артефакти, які вказують на те, що місту близько 4 тисяч років.

Група французьких вчених працювала тут з 2012 до 2018 року. Археологам ще належить дізнатися первинну назву міста. Команда планує повернутися на майданчик для подальших розкопок у цьому році. Про це повідомляє Newsweek.

Знайдене поселення здивувало дослідників, які назвали відкриття в селищі під назвою Кунара "маленькою революцією".

Розкопки в Кунарі вказують на те, що тут колись процвітало місто гірського народу, яке жило у західній межі Месопотамії.

Платити по 2,64 грн за кВт будуть не всі: якими будуть травневі платіжки за світло Екс-командир звернувся до тих, хто шукає багатодітних дружин та бабусь як "страховку": "Є ще один варіант..." Не дуже "стародавня", але безбожно дорога: як виглядає монета в 50 копійок, яка може озолотити Українським водіям загрожує чималий штраф: через що можна залишитись без грошей у воєнний час

Вченим вдалося з'ясувати, що жителі загубленого міста займалися розведенням худоби, будували системи зрошення для аграрних потреб, вели торгові записи про продаж різних товарів, наприклад, борошна.

Поряд з кістками сільськогосподарських тварин, таких як вівці і свині, вчені виявили останки ведмедів та левів, що свідчить про королівське полювання або дари високого статусу.

На кам'яних табличках, знайдених в Кунарі, були символи, що нагадують символи стародавнього регіону, які простягалися від південно-східного краю сучасної Туреччини до Перської затоки.

Як припускають археологи, знайдене місто існувало за часів першої імперії на території Межиріччя - аккадської імперії.

Серед написаного на табличках дослідники помітили небачену раніше одиницю виміру. Замість месопотамського гура, міські писарі використовували свої власні одиниці для опису обсягів у торговельних журналах. Використання оригінального пристрою може резонувати як акт незалежності.

Про високий рівень розвитку каже ще один важливий фактор. Знайдені під час розкопок наконечники для стріл були зроблені з рідкісних матеріалів, таких як обсидіан, які в ті часи транспортували з Анатолії за сотні миль.

За словами археолога Алін Тену, це означає, що місто було досить заможним. На це вказують і прикрашені фрагменти кераміки із зображеннями багатого життя.

Нагадаємо, вчені розшифрували найдавніші таблички шумерського лікаря. Як відзначають дослідники, записи були зроблені на шумерській мові чоловіком на ім'я Кисир-Ашшур, який вчився на лікаря.

Як повідомляв портал "Знай.uа", шумери – це перша міська цивілізація в історичній області Південна Месопотамія, південна частина сучасного Іраку, в період халколіту і ранньої бронзи. Вчені вважають її першою цивілізацією у світі.

Також "Знай.uа" писав, перша згадка про фахівця у сфері хімії та парфумерії відноситься до ХІІ тисячоліття до нашої ери.