Згідно із Законом "Про захист прав споживачів", кожен з нас може повернути або обміняти товар протягом 14 днів з моменту покупки. Бувають ситуації, коли чек втрачається, але це не є перешкодою.

Звичайно, з чеком набагато простіше обміняти товар, адже це головне підтвердження покупки. Без наявності продавці можуть відмовити, але це порушує права споживачів. Процедура повернення в цій ситуації відрізняється, тому що потрібно надати факти купівлі без чека.

Супермаркет. Фото: скрін youtube
Супермаркет. Фото: скрін youtube

Спочатку варто звернутися до касира і пояснити ситуацію, магазин повинен знати, що робити в таких випадках. У покупця можуть попросити написати заяву про отримання копії товару. Що в ньому потрібно зазначити:

  • назва торгової точки
  • реквізити продавця
  • особисті дані покупця
  • опис товару, який повертають
  • дата купівлі
  • дефекти товару та час їх виявлення
  • повна вартість
  • відмітка про відсутність або втрату чека
  • дата звернення
  • підпис покупця

Якщо магазин відмовляється, то можна звернутися до суду. Довести факт покупки без чека нелегко, але можливо. Підтвердженням можуть бути інші документи – гарантійний талон, технічний паспорт, штрих-код на упаковці, бонусна картка, свідоцтво інших покупців, записи з камер та інше.

Популярні новини зараз
Гроші змусять повернути державі: українців попередили Зупинили на вулиці і силоміць тягнуть в ТЦК: юрист дав поради, які врятують від неприємностей За таке влітку ще не платили: сюрпризи в платіжках дедалі незвичніші Українців, які відкладали долари чи євро змусять сплатити штраф: 20% від суми
Показати ще

Судове рішення. Фото freepik
Судове рішення. Фото freepik

Коли йдеться про покупку онлайн, при поверненні доведеться написати листа на ім'я продавця про те, чому товар потрібно обміняти чи повернути. В даному випадку не потрібний чек, адже є квитанції, які завжди зберігаються в онлайн-банкінгу. Продавець має відповісти протягом 30 днів, а у разі відмови - заплатити 1% вартості товару за кожен день затримки.

Нагадаємо, "Хотіли 60 грн, а послуга – безкоштовна": українець поскаржився на байдужість "Київстару"