Група археологів з Китаю виявила незвичайні скам'янілі останки рослини з квіткою, якій понад 174 мільйонів років. Як зазначають дослідники, ця давня квіткова рослина є найдавнішою з відомих науці і росла ще в юрському періоді.

Дослідження було опубліковано в журналі eLife, а коротко про відкриття повідомляє портал LiveScience.

Відкриття змінює погляд на всю еволюцію покритонасінних (тобто квітучих) рослин - вони з'явилися як мінімум на 50 мільйонів років раніше, ніж передбачалося.

Вчені повідомили, що квітка отримала назву Nanjinganthus dendrostyla. Вона є найдавнішою з відомих науці: раніше ж такою вважався квітка, що датується приблизно 130 млн років (крейдяним періодом).

Часу залишилось обмаль: треба встигнути зробити це з трудовими книжками "Київстар" попередив українців про небезпеку: що треба знати Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто

Як підкреслюють вчені, поки наука в принципі погано розуміє, яким чином виникли квіткові рослини. Єдиним же надійним способом знайти відповіді на складні питання про еволюцію квіток є дослідження скам'янілих залишків, особливо з ранніх геологічних періодів, підкреслює Цян Фу (Qiang Fu), провідний автор нової роботи.

"Досі дослідники не знають, де і коли виросли перші квіти. Раніше здавалося, ніби в крейдяному періоді з'явилося відразу багато квітів з нізвідки. Тільки вивчення копалин квітів, особливо з попередніх геологічних періодів, здатне дати відповідь на ці питання", - сказав провідний дослідник Цян Фу з Інституту геології і палеонтології в Нанкіні.

Щоб описати стародавню квітку, Фу та інші дослідники вивчили безліч скам'янілих решток, знайдених в породах формації, що знаходиться в Нанкіні, Китай, і містить скам'янілості, що датуються юрським періодом. Пізніше скам'янілі квітки вивчили за допомогою потужних мікроскопів.

Дослідники сподіваються, що подальше вивчення Nanjinganthus dendrostyla дозволить більше дізнатися про ранні квіткових рослинах. Зараз вчені намагаються з'ясувати, чи була дана рослина монофилетичною (відбувалася від одного загального предка), що б означало, що вона належала до ранньої групи квіткових рослин, яка дала життя більш пізнім видам, або поліфелітичною, що б означало, що у неї і більш пізніх видів мало спільного.

"Походження покритонасінних довгий час було академічним "головним болем" для багатьох ботаніків. Наше відкриття просунуло ботанічне поле вперед, дозволивши краще зрозуміти покритонасінні рослини, що, в свою чергу, розширить нашу здатність ефективно використовувати рослинні ресурси нашої планети і піклуватися про них", – сказав старший автор Ван Синь, професор досліджень в Нанкінського інституту геології і палеонтології.

Нагадаємо, коли перші європейці побачили Айну то були шоковані, що чоловіки, що жінки помітно виділялися на тлі монголоїдних корейців, японців та інших народів Далекого Сходу.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені Бингемтонського університету в США пояснили, як аборигенам острову Пасхи вдалося встановити на голові статуй моаї кам'яні капелюхи вага яких становить мйже 12 тонн.

Також "Знай.uа" писав, у Мексиці під пірамідою Місяця, яка знаходиться в місті Теотіуакан виявили секретний тунель, побудований ще до приходу ацтеків.